Ale kommuns logga
Lyssna på sidan Lyssna

Timavlönad hos Bemanningsenheten

Här har vi samlat viktig information för dig som redan arbetar som timavlönad hos Bemanningsenheten. Ytterligare information hittar du under respektive område: förskola, kostenheten samt äldreomsorg och funktionshinder.

Nyheter

  • 2019-11-01

    Bemanningsenheten omorganiseras 2020


    Detta kommer att beröra alla timavlönade som i dagsläget bokas genom Bemanningsenheten
    Läs hela nyheten

Bemanningsenheten

Bemanningsenheten i Ale kommun ansvarar för att rekrytera och tillsätta timavlönade inom förskola, kostenheten, äldreomsorg och funktionshinder.

Telefon: 0303-70 42 60
E-post: bemanningsenheten@ale.se

Visa din tillgänglighet i Time Care Pool

För att vi ska kunna erbjuda dig lediga pass behöver du själv gå in i Time Care Poollänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster och lägga in/ta bort tillgänglighet samt hålla din kalender uppdaterad. Minimikravet är att vara tillgänglig minst åtta pass i månaden. Vi uppskattar om du har möjlighet att lägga in din tillgänglighet så långt fram i tiden som möjligt.

  1. Time Care Pool - inloggninglänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster
  2. Time Care Pool - instruktionsfilmlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Ditt ansvar som vikarie

  • Du ansvarar själv för att lägga in din tillgänglighet i Time Care Pool och att du uppfyller minimikravet på åtta tillgänglighetspass per månad.
  • Du väljer själv när du kan arbeta genom att lägga dig tillgänglig och om du då får en förfrågan så förväntas du tacka ja till en bokning.
  • När du blivit bokad är det din skyldighet att infinna dig i tid på bokat pass.
  • Om du missköter dina bokade pass kan detta leda till att du inte blir erbjuden fler bokningar.
  • Om du inte lagt in dig som tillgänglig i Time Care Pool under en tremånadersperiod och inte heller meddelat Bemanningsenheten kommer du per automatik försvinna ur systemet och inte längre vara bokningsbar.

Vanliga frågor

När och hur får jag min lön?

Lön utbetalas runt 27 varje månad. Lönen utbetalas i slutet av månaden efter att arbetets utförts. Exempelvis om du jobbar i november så utbetalas lönen för november i slutet av december.

Du blir automatiskt upplagd i Ale kommuns lönesystem via ditt personnummer. Ale kommun har Swedbank och lönen betalas automatiskt ut till ditt konto i Swedbank. Om du har flera olika konton eller konto hos annan bank behöver du kontakta Swedbank själv och uppge hur du vill ha din lön.

Hur gör jag om jag blir sjuk?

(Gäller förskola, skola, äldreomsorg och funktionshinder. Ej kostenheten.)

  • Kontakta verksamheten/verksamheterna där du är bokad.
  • Kontakta bemanningsenheten bemanningsenheten@ale.se
  • Fyll i sjukförsäkringsblankettenPDF
  • Sjukförsäkringsblanketten kan du skicka med post eller lämna direkt till Bemanningsenheten.                                                                            Besöksadress: Nödingevägen 4 Nödinge.                                                 Postadress: Bemanningsenheten Ale Kommun 44980 Alafors

 

Vad gör jag om jag inte kan logga in i Time Care Pool?

Prova att be om ett nytt lösenord hos Bemanningsenheten telefon 0303-704260 eller maila bemanningsenheten@ale.se. Ange ditt för- och efternamn samt inom vilket område du arbetar.

Jag ser inte i min bokning vilken avdelning jag ska arbeta på?

Verksamheten är föränderlig och vilken avdelning som du ska arbeta på kan därför snabbt ändras. Fråga därför ordinarie personal på plats vilken avdelning som du ska arbeta på.

Hur gör jag för att få ett intyg till exempelvis a-kassa, försäkringskassa eller arbetsförmedlingen?

Eftersom det krävs olika intyg till olika myndigheter behöver vi veta vad intyget ska användas till. Intyget skickas hem till dig inom 14 dagar. Kontakta arbetsledaren inom det område som du arbetar:

Vilka riktlinjer och regler behöver jag förhålla mig till?

Som timavlönad i bemanningsenheten fick du vid intervjutillfället förbinda dig att hålla dig uppdaterad om lagar, rutiner och förhållningssätt inom det området som du arbetar.

Här kan du läsa mer om vilka riktlinjer och regler som rör ditt område:

Kontakt

Bemanningsenheten


Telefon: 0303-70 42 60
E-post: bemanningsenheten@ale.se

Öppettider


Vardagar kl. 06.15-17.45 (lunchstängt 12.00-13.00)
Helgdagar kl. 06.15-16.45 (lunchstängt 12.00-13.00)

Relaterad information

Kontaktcenter

Vi svarar gärna på dina frågor!

 

Kontaktcenter

Telefon: 0303-70 30 00
E-post: kommun@ale.se

 

Besöksadress

Kommunhus Nödinge
Ale torg 7, Nödinge

 

Postadress

Ale kommun
449 80 Alafors

Öppettider

Måndag-fredag
kl. 8.00-16.30

Hitta hitlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Sidan kontrollerades av:

den 2019-11-01 

 

Kontakta oss


Kontaktcenter
Telefonnummer: 0303-70 30 00
E-post: kommun@ale.se
Besök: Kommunhus Nödinge, Ale torg
Öppettider: Måndag-fredag kl. 8.00-16.30
Hitta hitlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Kommunkarta

Karta

Klicka på kartan för att komma till en större karta.