Ale kommuns logga
Lyssna på sidan Lyssna

Flytta till Ale

Informationen är på lättläst svenska

Nu bor 28 tusen personer i Ale.

När det bor så många personer i Ale
måste flera hus byggas.
Många olika företag bygger hus
i Älvängen och Nödinge.
Företagen bygger lägenheter
som du kan hyra och lägenheter som du kan köpa.

Om du ska flytta
så måste du göra flera saker.
Du måste flytta ditt abonnemang av telefonen.
Du måste tala om för elbolaget att du flyttar.

Det är också bra
om du säger till försäkringsbolag och din bank
att du ska flytta.

Om du bor i en hyreslägenhet
måste du säga till den du hyr lägenheten av
att du vill flytta.

Kontaktcenter

Vi svarar gärna på dina frågor!

 

Kontaktcenter

Telefon: 0303-70 30 00
E-post: kommun@ale.se

 

Besöksadress

Kommunhus Nödinge
Ale torg 7, Nödinge

 

Postadress

Ale kommun
449 80 Alafors

Öppettider

Måndag-fredag
kl. 8.00-16.30

Hitta hitlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Sidan kontrollerades av:

den 2014-07-02 

 

Kontakta oss


Kontaktcenter
Telefonnummer: 0303-70 30 00
E-post: kommun@ale.se
Besök: Kommunhus Nödinge, Ale torg
Öppettider: Måndag-fredag kl. 8.00-16.30
Hitta hitlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Kommunkarta

Karta

Klicka på kartan för att komma till en större karta.