Ale kommuns logga
Lyssna på sidan Lyssna

Återvinningscentraler

Informationen är på lättläst svenska

På återvinningscentralen lämnar du
allt elavfall som du vill bli av med.
Exempel på elavfall är spisar, kylskåp,
datorer, telefoner och TV-apparater.

På återvinningscentralen lämnar du
också grenar och buskar
som slängs från trädgården.

På återvinningscentralen
får du också lämna plankor,
golvmattor och andra byggsopor.

Alla stora förpackningar
som till exempel TV-kartonger,
stora frigolitbitar och
stora målarburkar lämnar du också
på återvinningscentralen.


Var finns återvinningscentralen?

I Ale kommun finns det en återvinningscentral.
Den kallas också för Sörmossen.
Återvinningscentralen Sörmossen finns i Bohus.
Här nedanför finns en länk till återvinningscentralen i Bohus.
Sidan öppnas i nya fönster och är inte lättlästa.
Vill du komma tillbaka till denna sida
stänger du bara det nya fönstret.

Länk till: Återvinningscentralen Sörmossen. Ej lättläst.öppnas i nytt fönster

Du kan fråga personalen på återvinningscentralen
var du ska slänga dina sopor.


Återvinningscentraler i andra kommuner


Du kan även lämna ditt avfall
på återvinningscentraler i Göteborg,
Härryda, Kungsbacka, Lerum,
Mölndal eller Partille.

Här nedanför finns en länk till återvinningscentralerna.
Sidan öppnas i nya fönster och är inte lättläst.
Vill du komma tillbaka till denna sida
stänger du bara det nya fönstret.

Länk till: Återvinningscentraler i regionen. Ej lättläst.öppnas i nytt fönster

Kontaktcenter

Vi svarar gärna på dina frågor!

 

Kontaktcenter

Telefon: 0303-70 30 00
E-post: kommun@ale.se

 

Besöksadress

Kommunhus Nödinge
Ale torg 7, Nödinge

 

Postadress

Ale kommun
449 80 Alafors

Öppettider

Måndag-fredag
kl. 8.00-16.30

Hitta hitlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Sidan kontrollerades av:

den 2014-07-02 

 

Kontakta oss


Kontaktcenter
Telefonnummer: 0303-70 30 00
E-post: kommun@ale.se
Besök: Kommunhus Nödinge, Ale torg
Öppettider: Måndag-fredag kl. 8.00-16.30
Hitta hitlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Kommunkarta

Karta

Klicka på kartan för att komma till en större karta.