Ale kommuns logga
Lyssna på sidan Lyssna

Vatten och avlopp

Informationen är på lättläst svenska

I Ale kommun har vi gott och rent vatten.
Vattnet måste skyddas mot nedsmutsning.
Därför kontrollerar man vattnet ofta.

Vem har ansvar för vattnet?


I de flesta hus och lägenheter
är det Ale kommun som ser
till att vatten och avlopp fungerar.
Har du några frågor eller vill klaga på något
så ta kontakt med Ale kommun.

Egen vattenbrunn eller anläggning för avlopp

Vissa hur har egen vattenbrunn
eller anläggning för avlopp.
Då är det den som äger brunnen
eller anläggningen som ser till att de fungerar.

Vill du veta med om vatten och avlopp?
Här nedanför finns en länk till
en sida med vanliga frågor och svar.
Sidan öppnas i ett nytt fönster och är inte lättläst.
Vill du komma tillbaka till denna sida
stänger du bara det nya fönstret.

Länk till: Vatten och avlopp. Ej lättlästöppnas i nytt fönster

Kontaktcenter

Vi svarar gärna på dina frågor!

 

Kontaktcenter

Telefon: 0303-70 30 00
E-post: kommun@ale.se

 

Besöksadress

Kommunhus Nödinge
Ale torg 7, Nödinge

 

Postadress

Ale kommun
449 80 Alafors

Öppettider

Måndag-fredag
kl. 8.00-16.30

Hitta hitlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Sidan kontrollerades av:

den 2014-12-22 

 

Kontakta oss


Kontaktcenter
Telefonnummer: 0303-70 30 00
E-post: kommun@ale.se
Besök: Kommunhus Nödinge, Ale torg
Öppettider: Måndag-fredag kl. 8.00-16.30
Hitta hitlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Kommunkarta

Karta

Klicka på kartan för att komma till en större karta.