Ale kommuns logga
Lyssna på sidan Lyssna

Kultur i Ale

Informationen är på lättläst svenska

I Ale kan du alltid göra något
roligt, spännande och intressant på fritiden.

Du kan gå på teater,
lyssna på musik och se på bio.
Det finns en biograf i Ahlafors
där du kan se på 3D.
I Nödinge kan du bland annat gå på lunchbio
i teaterlokalen i Ale gymnasium.

Du kan också se på glaskonst i
Glasbruksmuseet som ligger i Surte.
I Älvängen finns ett repslagarmuseum,
där kan du se och uppleva olika utställningar.


Natur- och kulturguide


Ale har gott om vacker natur.
I Natur- och kulturguiden finns
mycket information om naturen i Ale.

Du kan hämta ett exemplar av guiden
på biblioteket eller läsa här på webbplatsen

Länken här nedanför tar dig till sidorna
om Natur- och kulturguiden.

Sidorna är inte lättlästa och öppnas i nytt fönster.
Vill du komma tillbaka till denna sida
stänger du bara det nya fönstret.

Länk till: Natur- och kulturguiden. Ej lättlästöppnas i nytt fönster

Vill du veta mer om kulturen i Ale?
Ring kommunen på
telefonnummer 0303-33 00 00.

Kontaktcenter

Vi svarar gärna på dina frågor!

 

Kontaktcenter

Telefon: 0303-70 30 00
E-post: kommun@ale.se

 

Besöksadress

Kommunhus Nödinge
Ale torg 7, Nödinge

 

Postadress

Ale kommun
449 80 Alafors

Öppettider

Måndag-fredag
kl. 8.00-16.30

Hitta hitlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Sidan kontrollerades av:

den 2014-07-02 

 

Kontakta oss


Kontaktcenter
Telefonnummer: 0303-70 30 00
E-post: kommun@ale.se
Besök: Kommunhus Nödinge, Ale torg
Öppettider: Måndag-fredag kl. 8.00-16.30
Hitta hitlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Kommunkarta

Karta

Klicka på kartan för att komma till en större karta.