Ale kommuns logga
Lyssna på sidan Lyssna

Utbildning och barnomsorg

Informationen är på lättläst svenska

I Ale finns 12 grundskolor,
27 förskolor.
Dessutom finns det
familjedaghem i Nödinge,
Nol, Skepplanda och Älvängen.

Det finns ett lärlingsgymnasium i Ale.
Det är också nära
till flera gymnasieskolor
i Kungälv, Göteborg eller Trollhättan.

Det finns förskolor som
kommunen inte sköter.
De kallas enskild förskola.

Det finns också grundskolor och
gymnasieskolor som kommunen inte sköter.
De kallas fristående skolor.

Du kan också studera när du är vuxen.
Du kan då studera inom
vuxenutbildningen.
Du kan studera både på
grundläggande och gymnasial nivå
hos olika utbildningsanordnare.

Du har möjlighet att själv välja den
skola som du tycker är bra.

Kontaktcenter

Vi svarar gärna på dina frågor!

 

Kontaktcenter

Telefon: 0303-70 30 00
E-post: kommun@ale.se

 

Besöksadress

Kommunhus Nödinge
Ale torg 7, Nödinge

 

Postadress

Ale kommun
449 80 Alafors

Öppettider

Måndag-fredag
kl. 8.00-16.30

Hitta hitlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Sidan kontrollerades av:

den 2014-07-02 

 

Kontakta oss


Kontaktcenter
Telefonnummer: 0303-70 30 00
E-post: kommun@ale.se
Besök: Kommunhus Nödinge, Ale torg
Öppettider: Måndag-fredag kl. 8.00-16.30
Hitta hitlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Kommunkarta

Karta

Klicka på kartan för att komma till en större karta.