Ale kommuns logga
Lyssna på sidan Lyssna

Särskola

Informationen är på lättläst svenska

I särskolan går personer som inte
kan gå i vanlig skola.


 

Obligatorisk särskola


Obligatorisk särskola är till för barn
som inte kan gå i vanlig grundskola.

I den obligatoriska särskolan finns
grundsärskola och träningsskola.

I grundsärskolan går barn som har
en lätt utvecklingsstörning.

I träningsskolan går barn som inte
kan gå i grundsärskolan.


 

Gymnasiesärskola


Gymnasiesärskolan är frivillig.
För att få börja i gymnasiesärskola
måste du först ha gått i
grundsärskola eller träningsskola.

I Ale finns grundsärskola och träningssärskola.

Gymnasiesärskola finns inte i Ale,
men vi kan hjälpa dig hitta en
skola nära där du bor.

Vill du veta mer?
Kontakta sektor utbildning
på telefonnummer 0303-70 30 00

Kontaktcenter

Vi svarar gärna på dina frågor!

 

Kontaktcenter

Telefon: 0303-70 30 00
E-post: kommun@ale.se

 

Besöksadress

Kommunhus Nödinge
Ale torg 7, Nödinge

 

Postadress

Ale kommun
449 80 Alafors

Öppettider

Måndag-fredag
kl. 8.00-16.30

Hitta hitlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Sidan kontrollerades av:

den 2019-01-10 

 

Kontakta oss


Kontaktcenter
Telefonnummer: 0303-70 30 00
E-post: kommun@ale.se
Besök: Kommunhus Nödinge, Ale torg
Öppettider: Måndag-fredag kl. 8.00-16.30
Hitta hitlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Kommunkarta

Karta

Klicka på kartan för att komma till en större karta.