Ale kommuns logga
Lyssna på sidan Lyssna

Viktiga telefonnummer

Informationen är på lättläst svenska

Ambulans

Om du är sjuk eller skadad
och behöver snabb hjälp ska du ringa 112.

Om det inte är bråttom,
ring istället till din vårdcentral.

Räddningstjänst

Om det brinner ring 112.

Om det inte är bråttom
men du vill prata med
räddningstjänsten
ring 0303-33 47 00.

Polis

Om du snabbt behöver prata med polisen ring 112.

Om det inte är bråttom
men du vill prata med polisen ring 11414.

Kvinnojouren

Kvinnojouren hjälper kvinnor
som har blivit slagna och behöver hjälp.

Ring till Kvinnojouren på telefonnummer
0303-33 03 79 mellan klockan 8 till 16
och 031-365 87 00 efter kontorstid.

Om du snabbt behöver prata med polisen ring 112.

BRIS

BRIS hjälper barn och ungdomar som har det svårt.
Ring till BRIS 0200-230 230.

Kontaktcenter

Vi svarar gärna på dina frågor!

 

Kontaktcenter

Telefon: 0303-70 30 00
E-post: kommun@ale.se

 

Besöksadress

Kommunhus Nödinge
Ale torg 7, Nödinge

 

Postadress

Ale kommun
449 80 Alafors

Öppettider

Måndag-fredag
kl. 8.00-16.30

Hitta hitlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Sidan kontrollerades av:

den 2014-07-02 

 

Kontakta oss


Kontaktcenter
Telefonnummer: 0303-70 30 00
E-post: kommun@ale.se
Besök: Kommunhus Nödinge, Ale torg
Öppettider: Måndag-fredag kl. 8.00-16.30
Hitta hitlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Kommunkarta

Karta

Klicka på kartan för att komma till en större karta.