Ale kommuns logga
Lyssna på sidan Lyssna

Flytta till Ale

Informationen är på lättläst svenska

Nu bor 31 tusen personer i Ale.

När det bor så många personer i Ale
måste flera hus byggas.
Många olika företag bygger hus
i Älvängen och Nödinge.
Företagen bygger lägenheter
som du kan hyra och lägenheter som du kan köpa.

Om du ska flytta
så måste du göra flera saker.
Du måste flytta ditt abonnemang av telefonen.
Du måste tala om för elbolaget att du flyttar.

Det är också bra
om du säger till försäkringsbolag och din bank
att du ska flytta.

Om du bor i en hyreslägenhet
måste du säga till den du hyr lägenheten av
att du vill flytta.

Kontaktcenter

Vi svarar gärna på dina frågor!

Kontaktcenter
Telefon: 0303-70 30 00
E-post: kommun@ale.se

Besöksadress
Kommunhus Nödinge
Ale torg 7, Nödinge

Postadress
Ale kommun
449 80 Alafors

Öppettider
Måndag-fredag
kl. 8.00-16.30

> Hitta till kontaktcenterlänk till annan webbplats

Sidan kontrollerades av:

den 2020-10-09