Ale kommuns logga
Lyssna på sidan Lyssna

Återvinningscentraler

Informationen är på lättläst svenska

På återvinningscentralen lämnar du
allt elavfall som du vill bli av med.
Exempel på elavfall är spisar, kylskåp,
datorer, telefoner och TV-apparater.

På återvinningscentralen lämnar du
också grenar och buskar
som slängs från trädgården.

På återvinningscentralen
får du också lämna plankor,
golvmattor och andra byggsopor.

Alla stora förpackningar
som till exempel TV-kartonger,
stora frigolitbitar och
stora målarburkar lämnar du också
på återvinningscentralen.


Var finns återvinningscentralen?

I Ale kommun finns det en återvinningscentral.
Den kallas också för Sörmossen.
Återvinningscentralen Sörmossen finns i Bohus.
Här nedanför finns en länk till återvinningscentralen i Bohus.
Sidan öppnas i nya fönster och är inte lättlästa.
Vill du komma tillbaka till denna sida
stänger du bara det nya fönstret.

Länk till: Återvinningscentralen Sörmossen. Ej lättläst.

Du kan fråga personalen på återvinningscentralen
var du ska slänga dina sopor.


Återvinningscentraler i andra kommuner


Du kan även lämna ditt avfall
på återvinningscentraler i Göteborg,
Härryda, Kungsbacka, Lerum,
Mölndal eller Partille.

Här nedanför finns en länk till återvinningscentralerna.
Sidan öppnas i nya fönster och är inte lättläst.
Vill du komma tillbaka till denna sida
stänger du bara det nya fönstret.

Länk till: Återvinningscentraler i regionen. Ej lättläst.

Kontaktcenter

Vi svarar gärna på dina frågor!

Kontaktcenter
Telefon: 0303-70 30 00
E-post: kommun@ale.se

Besöksadress
Kommunhus Nödinge
Ale torg 7, Nödinge

Postadress
Ale kommun
449 80 Alafors

Öppettider
Måndag-fredag
kl. 8.00-16.30

Hitta till kontaktcenter   >

Sidan kontrollerades av:

den 2014-07-02