Ale.se använder kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor. Vad är kakor?
Informationen är på lättläst svenska
I Ale kommun har vi gott och rent vatten.
Vattnet måste skyddas mot nedsmutsning.
Därför kontrollerar man vattnet ofta.
I de flesta hus och lägenheter
är det Ale kommun som ser
till att vatten och avlopp fungerar.
Har du några frågor eller vill klaga på något
så ta kontakt med Ale kommun.
Vissa hur har egen vattenbrunn
eller anläggning för avlopp.
Då är det den som äger brunnen
eller anläggningen som ser till att de fungerar.
Vill du veta med om vatten och avlopp?
Här nedanför finns en länk till
en sida med vanliga frågor och svar.
Sidan öppnas i ett nytt fönster och är inte lättläst.
Vill du komma tillbaka till denna sida
stänger du bara det nya fönstret.
Länk till: Vatten och avlopp. Ej lättläst
Vi svarar gärna på dina frågor!
Kontaktcenter
Telefon: 0303-70 30 00
E-post: kommun@ale.se
Besöksadress
Kommunhus Nödinge
Ale torg 7, Nödinge
Postadress
Ale kommun
449 80 Alafors
Öppettider
Måndag-fredag
kl. 8.00-16.30