Ale kommuns logga
Lyssna på sidan Lyssna

Om kommunen

Informationen är på lättläst svenska

I Ale kommun bor många tusen människor.
De väljer tillsammans vilka politiker
som ska bestämma i kommunen.

Här kan du läsa om hur de valen går till
och hur kommunen fungerar.
Du kan också läsa om hur kommunen får sina pengar.

Klicka på den länk du vill veta mer om.
Länkarna hittar du till i menyn till vänster.

Du kan alltid hitta tillbaka hit
genom att välja länken Om kommunen.

Kontaktcenter

Vi svarar gärna på dina frågor!

Kontaktcenter
Telefon: 0303-70 30 00
E-post: kommun@ale.se

Besöksadress
Kommunhus Nödinge
Ale torg 7, Nödinge

Postadress
Ale kommun
449 80 Alafors

Öppettider
Måndag-fredag
kl. 8.00-16.30

> Hitta till kontaktcenterlänk till annan webbplats

Sidan kontrollerades av:

den 2019-11-18