Ale kommuns logga
Lyssna på sidan Lyssna

Äldreomsorg

Informationen är på lättläst svenska

När du är gammal får du bo kvar
i ditt eget hem så länge du vill.
Om du inte kan bo kvar hemma
kan du få flytta till ett äldreboende.

När du är gammal ska du få
den hjälp som du har rätt till.
Hjälpen kan till exempel vara
att du får ett larm hemma,
eller att du får dusch istället för badkar

Du kan också få hjälp av hemtjänsten.
Hemtjänsten hjälper till med
till exempel mat och städning.

Kontakta biståndsenheten

Biståndsenheten når du via kontaktcenter på
telefonnummer 0303-70 30 00.
Vi svarar i telefon måndag till fredag
mellan klockan 8.30 till 9.30.

Vill du besöka oss är adressen
Södra Klöverstigen 1, Nödinge

Postadressen är:
Ale kommun
Biståndsenheten
449 80 Alafors

Kontaktcenter

Vi svarar gärna på dina frågor!

Kontaktcenter
Telefon: 0303-70 30 00
E-post: kommun@ale.se

Besöksadress
Kommunhus Nödinge
Ale torg 7, Nödinge

Postadress
Ale kommun
449 80 Alafors

Öppettider
Måndag-fredag
kl. 8.00-16.30

> Hitta till kontaktcenterlänk till annan webbplats

Sidan kontrollerades av:

den 2019-01-10