Ale kommuns logga
Lyssna på sidan Lyssna

Bada i Ale

Informationen är på lättläst svenska

I Ale kan du bada både inne och ute.

Skepplanda simhall

Simhallen ligger mitt i Skepplanda.
Där finns en inomhusbassäng som
är öppen för alla.

Om du behöver lära dig att simma
kan du få gå i simskola.
Kontakta simhallen på
telefonnummer 0303-70 35 09
för att få reda på
när simskolorna startar.

Badplatser

I Ale kommun finns många
badplatser utomhus i sjöar.

Här nedanför finns en länk till sidan Badplatser.
Där finns information om de badplatser
som kommunen tar hand om.

Sidan är inte lättläst och öppnas i nytt fönster.
Vill du komma tillbaka till denna sida
stänger du bara det nya fönstret.

Länk till: Badplatser. Ej lättläst.

Vill du veta mer om badplatserna
så ring kommunen på
telefonnummer 0303-70 30 00.

Kontaktcenter

Vi svarar gärna på dina frågor!

Kontaktcenter
Telefon: 0303-70 30 00
E-post: kommun@ale.se

Besöksadress
Kommunhus Nödinge
Ale torg 7, Nödinge

Postadress
Ale kommun
449 80 Alafors

Öppettider
Måndag-fredag
kl. 8.00-16.30

> Hitta till kontaktcenterlänk till annan webbplats

Sidan kontrollerades av:

den 2020-10-09