Ale kommuns logga
Lyssna på sidan Lyssna

Utbildning och barnomsorg

Informationen är på lättläst svenska

I Ale finns förskolor
och grundskolor
på flera av
kommunens orter.

Det finns ett lärlingsgymnasium i Ale.
Det är också nära
till flera gymnasieskolor
i Kungälv, Göteborg eller Trollhättan.

Det finns förskolor som
kommunen inte sköter.
De kallas enskild förskola.

Det finns också grundskolor och
gymnasieskolor som kommunen inte sköter.
De kallas fristående skolor.

Du kan också studera när du är vuxen.
Du kan då studera inom
vuxenutbildningen.
Du kan studera både på
grundläggande och gymnasial nivå
hos olika utbildningsanordnare.

Kontaktcenter

Vi svarar gärna på dina frågor!

Kontaktcenter
Telefon: 0303-70 30 00
E-post: kommun@ale.se

Besöksadress
Kommunhus Nödinge
Ale torg 7, Nödinge

Postadress
Ale kommun
449 80 Alafors

Öppettider
Måndag-fredag
kl. 8.00-16.30

> Hitta till kontaktcenterlänk till annan webbplats

Sidan kontrollerades av:

den 2020-10-09