Ale.se använder kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor. Vad är kakor?
Informationen är på lättläst svenska
I Ale finns förskolor
och grundskolor
på flera av
kommunens orter.
Det finns ett lärlingsgymnasium i Ale.
Det är också nära
till flera gymnasieskolor
i Kungälv, Göteborg eller Trollhättan.
Det finns förskolor som
kommunen inte sköter.
De kallas enskild förskola.
Det finns också grundskolor och
gymnasieskolor som kommunen inte sköter.
De kallas fristående skolor.
Du kan också studera när du är vuxen.
Du kan då studera inom
vuxenutbildningen.
Du kan studera både på
grundläggande och gymnasial nivå
hos olika utbildningsanordnare.
Vi svarar gärna på dina frågor!
Kontaktcenter
Telefon: 0303-70 30 00
E-post: kommun@ale.se
Besöksadress
Kommunhus Nödinge
Ale torg 7, Nödinge
Postadress
Ale kommun
449 80 Alafors
Öppettider
Måndag-fredag
kl. 8.00-16.30