Ale kommuns logga
Lyssna på sidan Lyssna

Grundskola

Informationen är på lättläst svenska

 


Grundskolan är till för barn mellan
6 och 16 år.

 

Alla barn mellan 6 och 16 år
måste gå i grundskola.
Det kallas för skolplikt.

Barnet placeras i en skola
som ligger nära där barnet bor.
Man kan få välja att gå i en annan
skola om det finns plats.

I Ale kommun finns 12 grundskolor.
Det finns en skola i nästan varje ort
och del av kommunen.

I Ahlafors finns en friskola.
Ahlafors fria skola heter den.

Här nedanför finns en länk
till kommunens grundskolor.
Sidan är inte lättläst och öppnas i ett nytt fönster.
Vill du komma tillbaka till denna sida
stänger du bara det nya fönstret.

Länk till: Kommunens grundskolor. Ej lättläst

Vill du veta veta mer?
Kontakta sektor utbildning
på telefon 0303-70 30 00.

Kontaktcenter

Vi svarar gärna på dina frågor!

Kontaktcenter
Telefon: 0303-70 30 00
E-post: kommun@ale.se

Besöksadress
Kommunhus Nödinge
Ale torg 7, Nödinge

Postadress
Ale kommun
449 80 Alafors

Öppettider
Måndag-fredag
kl. 8.00-16.30

> Hitta till kontaktcenterlänk till annan webbplats

Sidan kontrollerades av:

den 2019-01-10