Ale.se använder kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor. Vad är kakor?
Informationen är på lättläst svenska
Grundskolan är till för barn mellan
6 och 16 år.
Alla barn mellan 6 och 16 år
måste gå i grundskola.
Det kallas för skolplikt.
Barnet placeras i en skola
som ligger nära där barnet bor.
Man kan få välja att gå i en annan
skola om det finns plats.
I Ale kommun finns 12 grundskolor.
Det finns en skola i nästan varje ort
och del av kommunen.
I Ahlafors finns en friskola.
Ahlafors fria skola heter den.
Här nedanför finns en länk
till kommunens grundskolor.
Sidan är inte lättläst och öppnas i ett nytt fönster.
Vill du komma tillbaka till denna sida
stänger du bara det nya fönstret.
Länk till: Kommunens grundskolor. Ej lättläst
Vill du veta veta mer?
Kontakta sektor utbildning
på telefon 0303-70 30 00.
Vi svarar gärna på dina frågor!
Kontaktcenter
Telefon: 0303-70 30 00
E-post: kommun@ale.se
Besöksadress
Kommunhus Nödinge
Ale torg 7, Nödinge
Postadress
Ale kommun
449 80 Alafors
Öppettider
Måndag-fredag
kl. 8.00-16.30