Ale kommuns logga
Lyssna på sidan Lyssna

Förskoleklass

Informationen är på lättläst svenska

Barn som är sex år gamla
börjar i förskoleklass.

Barnen är i förskoleklassen
fem timmar om dagen.
Förskoleklassen finns i skolans
lokaler.

Före och efter förskoleklassen
kan barnet vara på fritidshem
om föräldrarna arbetar.

Det kostar pengar för dig som förälder
om ditt barn går på fritidshem.

Vill du veta veta mer?
Kontakta sektor utbildning
på telefon 0303-70 30 00.

Kontaktcenter

Vi svarar gärna på dina frågor!

Kontaktcenter
Telefon: 0303-70 30 00
E-post: kommun@ale.se

Besöksadress
Kommunhus Nödinge
Ale torg 7, Nödinge

Postadress
Ale kommun
449 80 Alafors

Öppettider
Måndag-fredag
kl. 8.00-16.30

> Hitta till kontaktcenterlänk till annan webbplats

Sidan kontrollerades av:

den 2019-01-10