På ale.se använder vi kakor för att löpande förbättra webbplatsen. Du väljer själv om du accepterar kakor. Läs mer om kakor och hur du stänger av kakor i din webbläsare.
Informationen är på lättläst svenska
Gymnasieskolan är till för unga
mellan 16 och 20 år.
I Ale finns gymnasieskolan Ale gymnasium.
Här finns två olika utbildningsalternativ,
individuellt alternativ och språkintroduktion
Individuell alternativ är till för dig som
behöver lite extra tid eller hjälp i skolan.
Språkintroduktion är till för dig
som nyligen kommit till Sverige
och har svårt för det svenska språket.
Här nedanför finns en länk till mer
information om Ale gymnasium.
Sidan är inte lättläst och öppnas i nytt fönster.
Vill du komma tillbaka till denna sida stänger du bara det nya fönstret.
Länk till: Ale gymnasium – Ej lättläst
I Ale finns ett lärlingsgymnasium.
Som lärling får du prova på att
jobba med det du utbildar dig till.
Lärlingsgymnasiet är inte en kommunal skola.
Här nedanför finns en länk till Lärlingsgymnasiet.
Sidan är inte lättläst och öppnas i nytt fönster.
Vill du komma tillbaka till denna sida stänger du bara det nya fönstret.
Länk till: Lärlingsgymnasiet – Ej lättläst
Vi svarar gärna på dina frågor!
Kontaktcenter
Telefon: 0303-70 30 00
E-post: kommun@ale.se
Besöksadress
Kommunhus Nödinge
Ale torg 7, Nödinge
Postadress
Ale kommun
449 80 Alafors
Öppettider
Måndag-fredag
kl. 8.00-16.30