Ale kommuns logga
Lyssna på sidan Lyssna

Gymnasieskola

Informationen är på lättläst svenska

Gymnasieskolan är till för unga
mellan 16 och 20 år.

Ale gymnasium

I Ale finns gymnasieskolan Ale gymnasium.
Här finns två olika utbildningsalternativ,
individuellt alternativ och språkintroduktion

Individuell alternativ är till för dig som
behöver lite extra tid eller hjälp i skolan.

Språkintroduktion är till för dig
som nyligen kommit till Sverige
och har svårt för det svenska språket.

Här nedanför finns en länk till mer
information om Ale gymnasium.
Sidan är inte lättläst och öppnas i nytt fönster.
Vill du komma tillbaka till denna sida stänger du bara det nya fönstret.

Länk till: Ale gymnasium – Ej lättläst


Lärlingsgymnasiet i Ale

I Ale finns ett lärlingsgymnasium.
Som lärling får du prova på att
jobba med det du utbildar dig till.
Lärlingsgymnasiet är inte en kommunal skola.

Här nedanför finns en länk till Lärlingsgymnasiet.
Sidan är inte lättläst och öppnas i nytt fönster.
Vill du komma tillbaka till denna sida stänger du bara det nya fönstret.

Länk till: Lärlingsgymnasiet – Ej lättläst

 

Kontaktcenter

Vi svarar gärna på dina frågor!

Kontaktcenter
Telefon: 0303-70 30 00
E-post: kommun@ale.se

Besöksadress
Kommunhus Nödinge
Ale torg 7, Nödinge

Postadress
Ale kommun
449 80 Alafors

Öppettider
Måndag-fredag
kl. 8.00-16.30

Hitta till kontaktcenter   >

Sidan kontrollerades av:

den 2019-03-12