Ale kommuns logga
Lyssna på sidan Lyssna

Vuxenutbildning

Informationen är på lättläst svenska

Skola för vuxna människor kallas vuxenutbildning.

Vuxna i Ale kan gå vuxenutbildning
på Komvux.

Du kan studera för att bli bättre på saker som
du lärde dig när du var yngre.

Du kan också lära dig helt nya saker.
På vuxenutbildningen kan du lära dig ett yrke

Det finns också kurser för dig
som kommer från ett annat land
och vill lära dig svenska.

Vuxenutbildning finns på olika nivåer:

  • Grundskola för vuxna
  • Gymnasieskola för vuxna
  • Särskild undervisning, Särvux (finns det?)
  • Svenska för invandrare.
  • Yrkesutbildning

Här nedanför finns en länk till Komvux.
Sidan är inte lättläst och öppnas i nytt fönster.
Vill du komma tillbaka till denna sida
stänger du bara det nya fönstret.

Länk till: Komvux. Ej lättläst.

Vill du veta mer?
Kontakta Komvux
på telefonnummer 0303-70 33 58.

Kontaktcenter

Vi svarar gärna på dina frågor!

Kontaktcenter
Telefon: 0303-70 30 00
E-post: kommun@ale.se

Besöksadress
Kommunhus Nödinge
Ale torg 7, Nödinge

Postadress
Ale kommun
449 80 Alafors

Öppettider
Måndag-fredag
kl. 8.00-16.30

> Hitta till kontaktcenterlänk till annan webbplats

Sidan kontrollerades av:

den 2019-01-10