Ale kommuns logga
Lyssna på sidan Lyssna

Viktiga telefonnummer

Informationen är på lättläst svenska

Ambulans

Om du är sjuk eller skadad
och behöver snabb hjälp ska du ringa 112.

Om det inte är bråttom,
ring istället till din vårdcentral.

Räddningstjänst

Om det brinner ring 112.

Om det inte är bråttom
men du vill prata med
räddningstjänsten
ring 0303-33 47 00.

Polis

Om du snabbt behöver prata med polisen ring 112.

Om det inte är bråttom
men du vill prata med polisen ring 11414.

Kontaktcenter

Vi svarar gärna på dina frågor!

Kontaktcenter
Telefon: 0303-70 30 00
E-post: kommun@ale.se

Besöksadress
Kommunhus Nödinge
Ale torg 7, Nödinge

Postadress
Ale kommun
449 80 Alafors

Öppettider
Måndag-fredag
kl. 8.00-16.30

> Hitta till kontaktcenterlänk till annan webbplats

Sidan kontrollerades av:

den 2020-10-09