Ale.se använder kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor. Vad är kakor?
Med tjänsten FixaMinGata kan du när som helst på dygnet felanmäla trasiga gatlampor, nedskräpning, eller hål i gatan. Akuta fel som till exempel en vattenläcka ska du fortfarande anmäla per telefon.
Om du vet att det är Trafikverkets väg så ska du välja kategori "Vägar (Riksvägar)" oavsett vilket problem det är, då kommer rapporten gå direkt till Trafikverket. Glöm inte att markera rapporten som löst när problemet är åtgärdat.
FixaMinGata finns även som app för Android och iPhone.
Under kontorstid på telefon: 0303-70 30 00
Efter kontorstid på telefon: 031-703 14 37
Vid strömavbrott ska du kontakta din elnätsleverantör. De flesta hushåll i Ale kommun får sin el via Ale Elförening, men har du en annan elnätsleverantör är det denna du ska vända dig till.
Ale Elförening når du:
Under kontorstid på telefon: 0303-33 24 00
Efter kontorstid genom SOS Alarm på telefon: 031-703 16 16.
Övriga elnätägare som levererar el i kommunen:
Vi svarar gärna på dina frågor!
Kontaktcenter
Telefon: 0303-70 30 00
E-post: kommun@ale.se
Besöksadress
Kommunhus Nödinge
Ale torg 7, Nödinge
Postadress
Ale kommun
449 80 Alafors
Öppettider
Måndag-fredag
kl. 8.00-16.30